Klíčová slova - jak vybrat slova pro optimalizaci ?

Klíčové slovo je slovo nebo sousloví, které uživatel zadává do vyhledávače. Předpokládejme, že uživatel se špatně vyspí a rád by si proto pořídil novou matraci. Do vyhledávače pak zadá určité klíčové slovo. Nejčastěji pouze matrace , nebo také zdravotní matrace, matrace do postele a podobně. To vše jsou klíčová slova.

Při výběru klíčových slov nesmíme opomenout synonyma, slangové výrazy, zkratky, víceslovní výrazy, ale ani překlepy, nářečí a hovorové ( nespisovné ) výrazy. V případě naší matrace je například synonymum futon. Madrace s d je slovenské slovo, které se také může vyskytnout i v ČR jako nářečí, nebo gramatická chyba. Do češtiny lokalizované vyhledávače umí rozpoznat i ohýbání slov - skloňování. Diakritika má pro SEO minimální význam ( např. srovnejte výsledky na zadání: řeka x reka).

Jak zjistím četnost klíčového slova ?

Máme několik možností jak zjistit frekvenci vyhledávání určitého slova. Můžeme využít jak přehledy vyhledávačů, tak i nástroje v systémech placené reklamy PPC.

Zjistit frekvenci klíčového slova bez registrace

  • Google Trends : Trendy ve vyhledávání klíčového slova ve vyhledávači Google. Vyhledávání lze lokalizovat na konkrétní stát, nebo vyhledávat na celém internetu.
  • Statistika hledanosti Seznam.cz : Statistika vyhledávacích dotazů na Seznam.cz.

Frekvence klíčového slova s nástrojích pro PPC systémy

  • Google Adwords : Je nutné se přihlásit pomocí Google účtu. V sekci Přehledy a nástroje doporučuji nástroj Návrhy klíčových slov . Tento nástroj doporučí podobná klíčová slova a zároveň zobrazuje i četnost ( Celosvětový objem vyhledávání za měsíc a Místní objem vyhledávání za měsíc ) a konkurenčnost klíčového slova. Čím konkurenční je klíčové slovo, tím bude i větší cena v PPC sytému a i náklady na SEO. Návrhy i s doprovodnými daty si můžete vyexportovat do souboru.
  • Sklik : Český reklamní systém vyhledávače Seznam.cz. V sekci Nástoje do pole pod Návrh klíčových slov napiště klíčové slovo. Nástroj doporučí další klíčová slova, zobrazí hledanost, konkurenčnost i průměrnou cenu za proklik v PPC reklamě. Export dat do Excelu lze provést pomocí pluginu do Chrome.
štítky: