SEO - optimalizace webových stránek

SEO ( search engine optimization ) jsou metody, kterými se snažíme zvýšit cílenou návštěvnost webových stránek z vyhledávačů.

Dříve než se rozhodnete objednat SEO služby se společně zamysleme co od SEO můžeme očekávat.

Nejprve by jsme si měli položit otázky:

  1. Co očekáváme od optimalizace ?
  2. Chcete budovat značku, nebo propagovat produkt ?
  3. Jde vám o pozice ve vyhledávání, návštěvnosti, nebo o konverze ?

Internetové vyhledávače
Mezi významnější vyhledávače patří:

  • Google.cz
  • Seznam.cz
  • Jyxo.cz - ryze český vyhledávač
  • Bing.com - vyhledávač od společnosti Microsoft. Bing.com používá Seznam.cz pro zahraniční vyhledávání. Také Bing zajišťuje vyhledávání webových stránek na Facebook.com
  • Yahoo.com - vyhledávač spíše pro cizojazyčné weby.

Vyhledávač Seznam.cz má dosud majoritní pozici na trhu. Prvenství Seznamu významně ohrožuje Google. Ostatní vyhledávače jsou ve vyhledávání v ČR spíše marginální záležitostí.

Klíčová slova
Klíčová slova jsou jednoslovné i víceslovné výrazy, která zadáváme do vyhledávače. Více konkurenční klíčové slovo bude více náročnější na linkbuilding a z tohoto důvodu je cena optimalizace závislá na konkurenčnosti klíčového slova.

Co je cílem optimalizace ?
Pokud budeme uvažovat o SEO jen jako o optimalizaci pro vyhledávače, tak bude cílem dosáhnout určité žádoucí pozice ve výsledcích vyhledávání. Pozice ve vyhledávání ovšem nemusí znamenat nárůst prodeje, nebo určité kýžené aktivity uživatele na Vašem webu ( registrace, odeslání objednávky, vyhledání kontaktu, navštívení prodejny,..). Tyto kýžené aktivity návštěvníky webu nazýváme konverze . Ke zvyšování konverzního poměru nám vypomáhá webová analytika .

V čem spočívá SEO ?
SEO má dvě těžiště. On Page SEO a Off Page SEO. Prvním je optimalizace přímo na Vaší webové stránce a druhým pólem je vytváření kontextu Vaší webové stránky v síti internet.

  1. ON PAGE SEO : optimalizace webové stránky
    • zhodnocení srozumitelnosti a uživatelské přívětivosti
    • kontrola a revize sématické struktury webu
    • oprava a optimalizace kódu
    • optimalizace title a nadpisů webu
    • kontrola a úpravy URL adres
    • doplnění a optimalizace meta dat
    • vhodné využití mikroformátů
    • práce s obsahem webu -> copywritting
    • interní řízené prolinkování webové stránky
    • informace pro vyhledávací roboty: robots.txt a sitemap.xml
    • mapa webu pro uživatele
    • řešení Error 404 - stránka nenalezena
  2. OFF PAGE SEO : posilování kontextu webové stránky
    • linkbuilding -> budování sítě externích odkazů na optimalizovanou stránku, navyšování ranků
    • sociální sítě a nová média -> napojení webu do sociálních sítě jako jsou Facebook, Google+, Twitter, Youtube, atd.
štítky: