Hodnotový řetězec v marketingu

Teorii marketingu obohatil Michal Poter o hodnotové řetězce. "Hodnotový řetězec jsou aktivity, do kterých se organizace zapojuje, aby vyráběla zboží a služby."1 Analýza hodnotového řetězce nám pomáhá k lepší diferenciaci produktu, optimalizaci výroby a odbytu. Cílem hodnotového řetězce je vytvořit větší hodnotu pro zákazníka. Hodnotový řetězec začíná u vstupů do podniku. Zahrnuje i procesy, které v podniku probíhají i vlastní distribuci a prodej produktu. Hodnotový řetězec končí až u koncového klienta, který produkt využívá k uspokojení svých potřeb. Koncept nám pomáhá nám určit, které kroky jsou pro firmy nezbytné, které lze outsourcovat i kde lze hledat nové trhy. Optimalizovaný hodnotový řetězec je tak cenným prostředkem pro získání náskoku před konkurencí.
1) Sultan Kermally: Největší představitelé marketingu; Computer Press, a.s., 2006, str. 43

Vyzkoušej nás

Nechejte nás hlídat a kontrolovat váš projekt.

a připoj se k 866 projektům