Pokud má náš web vydělávat, musíme znát obsahovou koncepci webu. Tedy musí být zřejmé, čím se web zabývá a jaké má cíle. Návštěvník přichází za určitým cílem. Základem obsahové koncepce je určit potřebu návštěvníka a vytvářet k tomu adekvátní obsah.
Další součástí content management je plánování publikace na webech třetích stran (magazíny, blogy) a další propagace obsahu ( sociální sítě, newsletter, fóra).
Praxe řízení obsahu
definice cílové skupiny
specifikace potřeb zákaznika
Návrh obsahu
Při tvorbě webových stránek jsou vhodným zdrojem nápadů na články
analýza klíčových slov. Z analýzy klíčových slov pak vyplývají tématické okruhy, které slouží jako podklady pro tvorbu obsahu.
Důležité je sledovat i aktuální trendy v médiích a na sociálních sítích. Tímto získáme další témata, která se těší obecnému zájmu.
definice konverzní aktivity
persona
Teorie
Schéma komunikace
- informace: sdělení, které chceme předat
- kanál: TV, radio, internet, outdoor reklama,
- prostředek (kódování informace): webová stránka, sociální sítě, textové soubory (pdf, doc, ..), audio soubor (mp3, waw,..), leták, plakát, propagační dárky, billboard,
- nosič informace: text, obrázek, infografika, video, audio
V ideálním případě by měly být všechny kanály provázané. Je vhodné se držet firemní identity a i vystupovat jednotně. Marketing v online prostředí by proto měl reflektovat propagaci na dalších kanálech.
Role v obsahovém managementu
- autor článku - tvorba obsahu
- editor - upravuje obsah pro web, aktualizuje
- vydavatel - provozovatel webových stránkek / média
- administrátor - technické zajištění funkčnosti
- uživatel - spotřebitel našeho obsahu (čtenář, divák, posluchač, )