Google přestal zveřejňovat klíčová slova, která nám přináší návštěvnost z přirozeného vyhledávání. V Google Analytics tak místo klíčového slova vidíme pouze "not provided". Souběžne zmizely informace o klíčových slovech i v Google Webmasters Tools. Jak se s tím vypořádat?
Nárůst not provided se často spojuje s
vyhledávání na https, ale není to pravá příčina. Při prokliku na výsledky vyhledávání je návštěvník přesměrován pomoci JavaScriptu a meta refresh. Díky tomuto řešení tak není žádný nástroj schopen rozpoznat hledané klíčové slovo. Google změnu odůvodňuje důrazem na vyšší soukromí uživatelů. Weboví analytici a SEO konzultanti tak přišli o cenný zdroj informací. Jak dnes můžeme získat představu o klíčových slovech, která nám přivádí návštěvnost?
Sledovat vstupní stránky v Google Analytics
Představu o vyhledávacích dotazech získáme ze vstupních stránek, které vyfiltrujeme pouze na organické vyhledávání. Nezískáme informace o konkrétních slovech, ale známe aspoň nejčastěji vyhledávaný obsah.
Sledovat pozice v SERP
Lze předpokládat, že klíčová slova, která se vyskytují na prvních příčkách ve vyhledávání, budou také zdrojem návštěvnosti. Pomocí nástrojů jako je
Collabim můžeme získat představu o hledanosti klíčového slova a zároveň i jeho pozice ve vyhledávání. U každého klíčového slova lze zobrazit i snippety (náhledy výsledku v SERP) a cílovou URL. Kombinací pozic v SERP a vstupních stránek z organického vyhledávání v Google Analytics získáme konkrétnější představu o klíčových slovech, která generují návštěvnost.
Sledovat klíčová slova v AdWords
V Google Adwords přibyla funkce
Přehled placeného a organického vyhledávání. Aby se nám data zobrazovala, tak je nutné
propojit účet Google AdWords s účtem Google AdWords. Souběžně byste si měli
propojit i účet Google Analytics a Google AdWords.
Data najdete v: AdWords > Kampaně > Dimenze > Zobrazit: Přehled placeného a organického vyhledávání