Hledá se superSEOkonzultant, značka: levně

Koncoví klienti, ale i IT a personální agentury si velmi často pletou kompetence a náplň práce SEO konzultantů. Jev je natolik častý, že jsem se rozhodl sepsat seznam věcí, které od SEO konzultanta vůbec nečekejte.

Na počátku byla teorie, aneb vzdělanostní profil

Vzdělávací aktivity jsou vždy vymezeny určitým kurikulem, které má vyprodukovat absolventa s širokým, nebo úzkým vzdělanostním profilem. To platí i pro kurzy SEO a internetového marketingu.

Úzký vzdělanostní profil

Hledáte experta na SEO? Hledáte člověka, který má úzký vzdělanostní profil. Úzký vzdělanostní profil značí, že se specializujeme na určité téma, které studujeme do hloubky. Jedná se tedy o úzkou specializaci na konkrétní problematiku. U experta můžeme očekávat, že bude mít znalosti z hraničních disciplín, ale není obvyklé, aby byl expertem v několika disciplínách. Taková možnost je reálně možná jen u starších profesionálů, kteří se oborem zabývají několi let. Hraniční disciplíny SEO jsou sociální sítě, copywriting, tvorba webových stránek a teorie marketingu. Poněkud vzdálenější je PPC a bannerová reklama. V rámci úzkého vzdělanostního profilu tedy dosahujeme expertního stupně jen na konkrétní téma a povrchovou znalost příbuzných oborů. Existují experti, kteří mají hluboké znalosti v několika oborech, ale takovéto specialisty neseženete přes inzerát. Je jich tak málo, že je spočítáte na prstech. Takového odborníka musíte oslovit napřímo. Sám se vám neozve, práce má totiž dost.

Příklady děsivých požadavků na SEO konzultanta

Čtu poptávky po SEO službách a tak se setkávám s perličkami, o které se s vámi zde podělím. V inzerátech můžete najít tyto děsivé požadavky:
  • znalost PhotoShop
  • znalost PHP
  • SEO pro Seznam.cz a Google: Sklik, Adwords

Vyzkoušej nás

Nechejte nás hlídat a kontrolovat váš projekt.

a připoj se k 877 projektům