Real time bidding je automatizovaný aukční systém prodeje bannerové reklamy s možností personalizace reklamy. Prodej reklamního prostoru přes RTB probíhá v reálném čase.
RTB využívá anomizované soubory cookies uložené v počítači, a proto lze využít pro remarketing.
Jak to funguje?
RTB se začal používat pro prodej impresí (zobrazení), které se vydavateli nepodařilo prodat, ale má potenciál vytlačit
CPT prodej bannerů. Vydavatel provozuje SSP (supply side platform). SSP na základě typu obsahu a cookies uživatele navrhne cenu za zobrazení. Tuto cenu poté zašle i několika DSP (demand site platform), které slouží jako rozhraní pro inzerenty, kde si můžou nastavit filtry pro selekci uživatelů a stanovit cenovou strategii. DSP pak prodá zobrazení inzerentovi, který pro daný segment nabídne nejvyšší částku a zašle SSP kód s vítěznou reklamou.
Komunikace mezi SSP a DSP probíhá pomocí
Open RTB API. Díky tomu se do RTB systému může zapojit jakýkoliv inzerent i prodejce reklamy. Pod open source licencí je k dispozici framework
RBT kit pro DSP.
Poskytovatelé RTB v ČR
Na českém internetu v současnosti prodává bannery přes RTB pouze
Centrum Holding, ale nasazení systému zvažuje i
Seznam.cz.