Product placement značí použití reálného značkového produktu přímo v audiovizuálním díle (film, tv pořady, seriály, počítačové hry,...). Pro úspěch kampaně je nutné cílit produkt dle předpokládaného publika díla.
Product placement je v ČR povolen, ale regulován. Zákaz product placement platí ve zpravodajství,
dětských a vzdělávacích pořadech a v dokumentárních filmech. V ostatních dílech můžeme umisťovat produkt zdarma, například jako cenu do soutěže. Za úplatu lze dílo také umístit, ale divák nesmí být vyzýván k nákupu produktu, nebo služby. Dále je nutné diváky upozornit, že v dílu byl použit product placement.
Varianty product placement:
-
Aktivní PP - produkt je aktivní součástí děje
- o produktu se v díle hovoří
- produkt je užíván některou z postav
- Pasivní PP - produkt dotváří scénu (dekorace), ve které probíhá děj
- produkt je zachycen v záběru