Marketingový mix - 4P na internetu

Pilíře marketingu - 4 P

Čtyři P je marketingový nástroj, který sleduje čtyři základní faktory, které ovlivňují chování zákazníků.
  • Product: výrobek, nebo služba. Souhrn všech vlastnosti produktu, které ovlivňují rozhodování spotřebitele ( kvalita, design, prestiž, záruka, přidavné služby, sortiment )
  • Price: cena produktu, způsob platby, slevy, akce, náku na úvěr
  • Promotion: způsoby propagace výrobku. Zahrnuje doporučení, aktivní prodej, reklamu a jiné metody propagace
  • Placement: místo, nebo kanál, kterými bude produkt prodáván, včetně distribuce, skladových zásob a dopravy

Výrobek (Product)

srovnatelné produkty alternativní produkty

Cena (Price)

Ceny patří mezi velmi často vyhledávané fráze. Dle studie E-commerce 2012 začíná polovina zákazníků nákup vyhledáním zboží na internetu. Internet zasahuje i přimo při nákupu v kamenném ochodu. Dle studie Pew Research Center uživatelé chytrých telefonů v 27% případů vyhledávají ceny na internetu během nákupu v kamenné prodejně, 28% uživatelů si čte během nákupu recenze na internetu. Uživatelsky oblíbené služby jsou srovnávače cen, jako je Zboží.cz, Heuraka.cz, Vybereme.cz, SrovnaniCen.cz, nebo Google Nákupy. Zákazník si díky srovnávačům může vytvořit celkem reálnou představu o ceně produktu na trhu a srovnat ji i s podobnými konkurenčními produkty. nastavení ceny akce, slevy

Propagace (Promotion)

tištěná média TV a rádio PR SEO PPC soutěže promoakce na veřejných místech

Placement -

prostředek prezentace dostupnost zboží skladem dostupnost kanálu pro objednávky a dotazy

Vyzkoušej nás

Nechejte nás hlídat a kontrolovat váš projekt.

a připoj se k 866 projektům