Proč být první ve výsledcích vyhledávání?

SEO je často považováno za způsob, jak dosáhnout první pozice ve vyhledávání na určité klíčové slovo. Je tomu doopravdy tak, nebo je v tom nějaký háček? Mnozí konzultanti dokonce tvrdí, že pozice ve vyhledávání nejsou vůbec důležité. Měli bychom usilovat o první místo ve vyhledávačích a co nám to reálně přinese? To jsou témata, která rozeberu v tomto článku.

Na co se chceme zobrazovat?

Velmi častou chybou začátečníků v oboru je úzké zaměření na několik málo klíčových slov. V nejhorším případě dokonce cílení celé kampaně jen na jedno slovo. Výběrem klíčových slov jsem se věnoval už v samostatném článku. Vždy se vyplatí zaměřit se na desítky až stovky klíčových slov. Více slov generuje větší návštěvnost, je to jednoduší pro linkbuilding a nejste ohrožení výkyvem pozic v důsledku změny algoritmu. Čím více slov vám generuje návštěvnost, tím stabilnější a vytříbenější návštěvnost získáte.

Lpění na jednom či několika málo klíčových slovech vede k nepřirozeným formám linkbuildingu, které jsou penalizovány například pomocí Google Penguin. Strategie zaměřená na několik málo klíčových slov tak může v případě penalizace způsobit i významné ztráty.

Proč bych se měl zobrazovat?

Každá firma si myslí, že si zaslouží se zobrazovat na prvních místech při zadání předmětu jejich podnikání či produktu. Vyhledávače se naopak snaží nabídnout uživatelům co nejlepší výsledek. Pokud děláme SEO svědomitě, tak bychom se měli ptát, čím je naše firma tak výjmečná, že si zaslouží být na první pozici. Měli bychom si být vědomi své konkurenční výhody.

  • Máte unikátní produkt?
  • Máte unikátní a informačně zajímavý obsah webu?
  • Máte výhodné cenové nabídky?
  • Máte unikátní doprovodné služby?
  • Jste vůdčí značkou v oboru?
  • Pro koho jsou vaše produkty určeny?
  • Máte geograficky omezenou působnost?

Celkem častý jev jsou informačně chudé stránky. Provozovatel webu nabude dojmu, že na své webové prezentaci nemusí pracovat a je důležitější budovat odkazy. Přesto opak je pravdou. Pokud budeme vytvářet uživatelsky zajímavý obsah, tak dokážeme pokrýt více dotazů a to i bez nutnosti nepřirozeného linkbuildingu.

Důležité jsou i informace o vaší ideální klientele. Pokud prodáváme luxusní zboží, tak nedává smysl orientovat se na zákazníky, kteří jdou po nízké ceně. Pokud provozujeme velkoobchod i maloobchod, tak bychom to měli mít na webu napsané. Setkávám se i se situací, kdy firmy popisují své produkty, ale neuvádí nadřazenou kategorii. Kvalitně popsaný obsah vytváří návštěvnost.

Lokalizované vyhledávání

Velmi často mají firmy pouze lokální působnost. Pokud vaše firma působí jen na území města, nebo kraje, tak není nutné konkurovat ve vyhledávání firmám z jiných krajů, které nezasahují do místa působnosti vaší firmy. K lokalizaci dochází na Google.cz automaticky bez přičinění uživatele pomocí umístění IP adresy. Lokalizované vyhledávání ovlivňuje i registrace do map a místních katalogů. Jedná se zejména o Mapy.cz a Google Maps. V případě Google se registrované místní firmy zobrazují na první stránce na základě identifikace pozice IP adresy.

Další způsob lokalizace je přidání názvu oblasti ke klíčovému slovu (např. místo "internetový marketing" zadat "internetový marketing Mladá Boleslav"). Přidáním lokalizačního klíčového slova dojde k upřesnění dotazu a proto je i návštěvnost více odpovídá ideálnímu zákazníkovi firmy. V neposlední řadě lze využít i geo mikroformáty s GPS lokalizací provozovny, či sídla.

štítky: