Nejpopulárnější sociální sítě

Facebook

- 845 milionů aktivních uživatelů měsíčně, 483 milionů denně ( dlePress centra Facebooku). Podle odhadů počet registrovaných uživatelů přesáhne do léta 2012 hranici 1 miliardy.

Facebook je napojen na webové stránky, ale přímo neovlivňuje vyhledávání. Veřejné profily a stránky jsou zařazené do výsledků vyhledávačů.

Google Plus

- přes 90 milionů registrovaných uživatelů ( viz. zpráva pro investory ). Pomocí pluginů lze propojit s webovými stránkami. Výrazně ovlivňuje vyhledávání na vyhledávači Google.

Uživatelé přihlášení na Google ( např. přes službu Gmail, Google Plus, Google Docs, atd. ) mají přizpůsobené vyhledávání. Pokud někdo z jejich přátel ( např. v seznamu kontaktů na Gmailu, či z kruhů na G+) dá určité webové stránce +1, tak ji tím doporučí všem svým kontaktům. Při vyhledávání na Google se nám zobrazí přirozené výsledky vyhledávání a mezi nimi doporučení našich kontaktů na prvních pozicích.

Twitter

- 100 miliónů aktivních uživatelů, ČR má podíl 90 tisíc účtů ( aktuální počet ). Příspěvky na Twitteru ovlivňují vyhledávání na Google ( hlavně u témat, kde je významná aktuálnost sdělení ).

Tweety , tedy zprávy na síti Twitter , jsou omezené na pouhých 140 znaků . Tato síť funguje převážně v angličtině, ale tweetuje se i česky . Odkazy na webové stránky v tweetu zrychlí zaindexování ve vyhledávači Google .

LinkedIn

- 150 milionů uživatelů celosvětově. V Evropě je přes 31 milionů z toho v ČR máme kolem 250 000 uživatelů ( viz. LinkedIn Pres ). Stránky a veřejné části profilů jsou zařazené do výsledků vyhledávání. Přímý vliv na vyhledávání není.

LinkedIn je profesní mezinárodní sociální síť s českou lokalizací. Tato síť je zaměřená na odborné diskuze, ale i zároveň slouží jako burza práce. Pomocí této sítě si můžete provést výběr zaměstnanců online, nebo si najít svého zaměstnavatele bez zbytečného cestování.

YouTube

- každý měsíc 800 milionů jedinečných uživatelů. Nová videa v délce odpovídající 240 000 celovečerním filmům se nahrají za jeden týden. Youtube je přeloženo do 43 jazyků a operuje v 25 zemích ( viz. Youtube Press )

YouTube je oblíbená streamovací služba. Nejenom, že si můžeme nahraná videa zobrazit na Youtube, ale také si je můžeme vložit do vlastní webové stránky. Videa jsou vhodný interaktivní prvek, který se dá využít i pro virální kampaně. YouTube je propojeno s ostatními službami Google včetně Google Plus a Vyhledávání

ResearchGate.net

ResearchGate - logo
Sociální síť zaměřená na vědce. Prostředí je vhodné pro publikaci vědeckých prací, článků a akademických portfolií. Zároveň se zde můžete účastnit mezinárodní diskuze na odborná témata. Vliv na výsledky vyhledávání je nulový.

FourSquare

FourSquare - jedná se o geolokalizační sociální síť. Služba je určena převážně uživatelům chytrých telefonů a jiných mobilních zařízeních. FourSquare je v podstatě mapa, kde se lidé přihlašují, když jsou na nějak zajímavém místě ( např. muzeum, zajímavá vyhlídka, kavárna, divadlo, atd. ). Služba je propojena s Facebookem, takže se "čeknuté" lokality zobrazují i přátelům na Facebooku. K označené lokalitě jde napsat i komentář - např. pochválit kuchyni v restauraci, kde jsem večeřel, nebo přidat fotku z místa.