Jak získávat fanoušky pro stránky na sociálních sítích

Pro některé firmy můžou být sociální sítě zajímavým zdrojem návštěvnosti a ideálním kanálem pro PR firmy. Jestli jsou sociální sítě vhodné pro vaše podnikání se dočtete v článku Potřebuje vaše firma sociální sítě?. Dále budu počítat s možností, že sociální sítě pro vaše podnikání důležité jsou a proto si chcete vybudovat základnu fanoušků.

Založte si stránku

První rada zní banálně: založte si stránku na vytipované sociální síti. Někteří lidé si pletou stránky a účty. Uživatelský účet má být vždy reálná osoba, tedy žádná firma, ani organizace. Uživatelské účty mají vesmě vyšší stupeň soukromí a proto se nehodí pro firemní účty. Navíc to pravidla sociálních sítí i zakazují. Může se tak stát, že účet bude zrušen jako falešný (nezastupuje reálnou osobu). Stránku může založit jakýkoliv uživatel. Stránky se také můžou převádět z uživatele na uživatele, nebo mít více administrátorů.

Vytvořte koncepci obsah

Jsou přípěvky, které vám zaručeně zajistí zájem. Mezi takové příspěvky patří koťátka, štěňata a fotky sličných slečen. Ne vždy se ovšem takový typ příspěvků hodí k tématu vaší firmy. Pokud například nabízíte pojištění a máte stránky samé koťátko a štěně, tak to působí neseriózně. Přesto i takové stránky se na Facebooku dají najít.

Seriózní koncepce obsahu by měla vycházet z předmětu podnikání. Pokud například vytvářím stránku pro eshop, který prodává sportovní vybavení, tak koncepce sociálních sítí by se měla opírat o sport a samozřejmě i sportovní vybavení. Další součástí koncepce jsou zdroje příspěvků. Můžeme používat jak vlastní weby, tak i internetová média, ale i ostatní stránky a uživatele na sociálních sítích.

Pro získávání čerstvých informací z oboru je dobré využívat Google Alerts. Tato služba za vás hlídá výskyt určitého tématu na internetu. Jakmile Google zaindexuje článek, diskuzi, nebo web na monitorované slovo, tak zašle email správci účtu. Ten pak může rychle a snadno získávat obsah pro sociální sítě. Při nastavování Google Alerts je výhodné používat operátory vyhledávání, které znatelně urychlí třídění zasílaných informací.

Likujte, sdílejte, komentujte

Správa účtu na sociálních sítích není jen o publikaci příspěvků, ale také o komunikaci. Nejdůležitější aktivitou správce sociálních sítí je vytvářet obsah, ale také rychle a věcně reagovat na dotazy a komentáře fanoušků

Pod účtem stránky se můžete účastnit diskuzí, sdílet a likovat. Buďte tedy v interakci s ostatními stránkami a uživateli. Přesto si dávejte pozor, aby jste nepůsobili jako spameři. Názory, které budete vyjadřovat pod účtem stránky by měly odpovídat koncepci obsahu. To platí i pro diskuze, kterých se budete účastnit např. na stránkách médií, či jiných tématických stránkách.

Účastnit se diskuzí i na jiných stránkách je dobré, protože tak můžete získat čtenáře, kteří by si vás jinak nemuseli všimnout. Další možností je označovat jiné stránky a uživatele zejména v případech, kdy na ně máte nějaký zajímavý dotaz. Naopak se vyhněte označování v případech, kdy je jediným významem šíření vašeho sdělení a nemá to s označenou stránkou příliš společného. V opačném případě budete opět působit jako spamer.

Buďte vtipní

Každá sociální síť má svoje specifika. Většina sociálních sítí je zaměřena spíše na trávení volného času a tedy i zábavu. Mezi tyto sítě určitě patří Facebook, Google Plus i Twitter. Naopak na LikedIn moc prostoru pro ostrovtip není. Je tedy důležité posoudit vhodnost sítě.
Pokud neumíte být vtipní, tak buďte raději seriózní. Oblíbené vtípky jsou různé memy, sarkasmy, ale i veselé pošťuchování s konkurenční značkou.

Zaplaťte si reklamu

Na Facebooku si můžete zakoupit reklamu jako sponzorovaný příspěvek a také CPC reklamu, která se zobrazuje v postraním panelu. Výhoda placené reklamy je možnost cílení dle demografických údajů a zájmů uživatelů. Pokud znáte profil svého typického klienta, tak lze tímto způsobem velmi efektně získávat cenné fanoušky. Reklama může sloužit pro propagace Facebook stránky/místa, aplikace, nebo přímo vašeho webu (domény).