Jak na guest blogging

Guest blogging lze přeložit jako hostování blogera. Jedná se o stále oblíbenější a účinný způsob linkbuildingu, který zároveň utužuje brand a přivádí i návštěvnost. Vše lze dělat dobře i špatně. To platí i o guest bloggingu. Účelem tohoto článku je seznámit čtenáře s pravidly guest bloggingu, která vedou k úspěchu.

Výběr blogu

Guest blogging bude nejlépe fungovat na kvalitním blogu. Nejlepší odkaz je takový, který nelze snadno získat. Pokud bloger prodává články přes PPP systémy, tak jeho web má nižší hodnotu. Je to způsobené tím, že článek si může koupit kdokoliv a tak není zaručena kvalita obsahu. PPP může být cestou pokud provozovatel webu udržuje vysoké požadavky na obsah.

Pokud chceme získat kvalitní odkazy, tak musíme oslovit blogery, kteří na svém blogu běžně neprodávají obsah. Berte v potaz i vliv blogera na sociálních sítích. Blogera není třeba motivovat k publikaci článku pouze penězi. Existují i jiné účinné způsoby. Blogera může motivovat i získání vysoce kvalitního obsahu, nebo reciproční reklama.

Téma a kvalita článku

Každý blog se věnuje určitému tématu. Existují i obecné blogy, ale ty pro marketingové účely nejsou příliš vhodné. Tématické vymezení blogu znamená také tématicky orientovanou návštěvnost. Tématické weby nám proto umožní lépe cílit na konkrétní segment uživatelů.

Články využitelné pro guest blogging mají být přizpůsobené stylu blogu. Není vhodné psát stylem, který se používá pro reklamní články. Blogy jsou vhodné pro názory, návody a recenze. Literární styl by měl odpovídat dominantnímu stylu blogu. Je žádoucí, aby hostovaný článek do blogu organicky "zapadl", jako by byl jeho nedílnou součástí.

Pozor na tučňáka

Při psaní článků je třeba brát ohledy na Google Penguin update. Jde zejména o používání stejného textu odkazu. Nadužívání stále stejného anchor textu vede k penalizaci na zadané slovo, viz Podvodné praktiky s odkazy. Někteří autoři proto doporučjí využívám nofollow odkazy. Pokud nebudete protěžovat stále stejné slovo, tak to není nutné. Pokud máte špatného copywritera bez slovní zásoby a imaginace, tak nofollow jistě využijete. Cílem je psát i odkazovat přirozeně. Tedy bez nadužívání klíčových slov.

Další podmínkou je přiměřený počet publikovaných článků. Kvalitních článků nelze napsat nekonečné množství. Nárůst odkazů musí být pozvolný. Jakékoliv rychlé skoky v počtu odkazů jsou nežádoucí.

A co na to Matt Cutts?