Nebudujte odkazy, budujte obsah

Google stále zpřísňuje podmínky pro linkbuilding. Nepřirozené formy linkbuildingu jsou penalizovány. Mezi zakázané metody linkbuildingu patří nákup odkazů, výměna odkazů mimo reálné vztahy firem, masivní odkazování z fór a PR článků. Prostor pro linkbuilding je tedy silně omezený. Řešením je tvorba obsahu na vlastním webu.

Proč psát články

  • vyšší návštěvnost
  • lepší využítí času
  • zásah na long tail
  • nehrozí penalizace

Argumentem pro psaní článků místo linkbuildingu jsou data o návštěvnosti. Dobře napsaný článek nám v dlouhodobé perspektivě přivede více návštěv, než lze získat skrze odkazování. Článek přivede návštěvnost z vyhledávačů, sociálních sítí a přivábí i odkazy.

Při psaní článku vytváříte obsah pro vlastní web. Více článků znamená více obsahu. Čím více máte obsahu, tím lepší zásah na více klíčových slov. Při psaní článků zároveň můžete vhodně odkazovat a tím vytvářit i své odkazové portfólio způsobem, který je akceptován i vyhledávači.

Eshopy a microsites většinou nemají možnost publikovat články. K tomuto účelu je vhodné využívat blogy a to buď na doméně třetího řádu ( např.: blog.mujeshop.cz) , nebo na vlastní doméně. Psaní blogů je oblíbený způsob tvorby obsahu i odkazů. Blogy píšou i velké mezinárodní korporace, ale i samotné vyhledávače. Vhodnou platformou pro psaní blogu je služba Blogger od Google.

Pokud máme dostatek obsahu, tak je i větší šance získávat přirozené odkazy z fór a dalších webů. Zároveň máme i možnost lépe odkazovat pomocí vlastního linkbuildingu.

Rada na konec: piš a oni příjdou