Analýza a monitoring sociálních sítí

Analytické nástroje pro monitoring sociálních sítí můžeme rozdělit do dvou základních skupin:

Nástroje poskytované provozovatelem sítě

  • Facebook Insight: zobrazuje statistiky vybraných aktivit fanoušků. Díky tomuto nástroji můžete snadno měřit jak je úspěšný sociální plugin na vaší stránce, ale můžete si zobrazit i statistiky Facebook stránky, kde najdete kolik lidí si reagovalo na váš status a jaký měl dosah. Podrobnější výsledky jsou od 30 fanoušků z důvodu zachování anonymity měření.
  • Google Webmasters umožňuje zobrazit metriky +1. Nástroj umožní zobrazit vliv tlačítka +1 na vyhledávání i zobrazit vývoj v čase.
  • Google Analytics můžeme vyfiltrovat sociálně angažované návštěvníky. Také zde najdeme informace o sdílených URL na Google Plus a přehled akcí.
  • Google+ Statistics je taková obdoba Google Trends pro Google Plus. Jedná se o žebříček nejúspěšnějších uživatelů, stránek a statusů. Pomocí tohoto nástroje si můžete zobrazit i statistiky konkrétního uživatele, nebo se podívat na Plus celebrity z určité lokality.
  • Twitter Analytics - služba pro obchodníky, kteří využívají reklamu na Twitteru.

Externí nástroje pro analýzu sociálních sítí ( provozované třetí stranou )

  • Social Bakers - žebříček stránek, profilů a aplikací. V placené verzi možnost vyhledávání influencerů. Statistiky jsou k dispozici pro Facebook, Google Plus, Twitter, LinkedIn a YouTube.
  • ZoomSphere - žebříček top stránek a uživatelů z Facebooku, Twitteru a Google Plus. Obsahuje zajímavou funkci "Zmíňky", která umožňuje zachytávat výskyt zadaných klíčových slov na výše zmíněných sítích současně. Neumožňuje export výsledků. Přihlášení vyžaduje login přes účet na sociálních sítích. Nemá https, takže je zde určité bezpečnostní riziko krádeže identity.
  • Klout - webové stránky mají ranky, lidem byly přiděleny klouty. Klout měří prestiž a vliv uživatele na sociálních sítích. Základní hodnota je 10 K. Nejprestižnější stránky a osoby mají 100 K. Klouty můžou uživatele dávat dalším uživatelům dle jejich tématu. Tím se má vyprofilovat autorita danné osoby v konkrétní oblasti. Klout nám umožní také měřit, kolik lidí ovlivňujeme a nabízí srovnání v čase i s jinými lidmi. Je nutné propojit službu s účty na sociálních sítích. Nemá https, takže je zde určité bezpečnostní riziko krádeže identity.
  • FollowerWonk.com - umožňuje pracovat s účty na Twitteru. Vyhledá vhodné influencery na zadané klíčové slovo, srovná až tři twitter účty a umožní třídit, stopovat a analyzovat followery.
  • MyTopTweet.com - šikovný nástroj, když potřebujete zjistit nejúspěšnější tweety určitého uživatele na Twitteru. Úspěšnost je definovaná počtem retweetnutí.
  • Klaboseni.cz - služba je primárně zaměřena na český a slovenský Twitter. Klabosení umožňuje vyhledávat podle klíčového slova. Umožňuje u autora zobrazovat klout score , nebo si můžeme nechat zobrazit TOP 100 účtů na českém Twitteru dle jejich klout score. Klábosení nás také bude informovat o nejčastěji používaných tagech. Není nutné se přihlašovat přes účty na sociálních sítích.