PPC - pay per click reklama

PPC reklama označuje platbu za proklik. Cena reklamy je nejčastěji určena formou aukce. Více konkurenční slova a fráze jsou tedy zároveň dražší. Přestože PPC reklamu poskytují i vyhledávače, tak PPC reklama nemá významnější vliv na pozice v SERP (vliv může být jen nepřímý - vyšší návštěvnost, zapamatování si firmy/produktu pro budoucí vyhledávání, atd.).

Výhodou PPC reklamy je možnost cílení dle zájmů cílového publika. PPC reklama má vyšší konverzní poměr, jak bannerová reklama. Jedná se o rychlý a účinný způsob, jak cíleně oslovit zvolené publikum.

Poskytovatelé PPC systémů

Google Ad Words

Google AdWords je PPC systém provozovaný společností Google. PPC reklamu z tohoto systému můžete vidět ve výsledcích vyhledávání v sekcích označených "Reklama". Google AdWords také umožňují inzerci na webech třetích stran, což můžou být magazíny, blogy, fóra, ale i videa a mobilní aplikace.

Sklik

Český vyhledávač Seznam.cz provozuje PPC systém Sklik. Reklama je zobrazena v sekcích oddělených od výsledků fulltextového vyhledávání. I Sklik má obsahovou síť, která je ovšem omezená na vybrané weby.

eTarget

eTarget je reklamní íť, která využívá placené odkazy v textu článků. Inzerovaná klíčová slova jsou zelená, 2x podtržená (intextová reklama). Při najetí na označené klíčové slovo se zobrazí bublina s doprvodnou informací. Platba je za proklik na stránku inzerenta. Obsahová síť eTargetu zahrnuje jak internetové verze novin, tak i malé weby a blogy.

Srovnávače cen

PPC reklamu využívají i srovnávače cen, jako je Heureka.cz a Zboží.cz. Srovnávače cen jsou katalogy zboží, ktere agregují základní informace o produktech z registrovaných eshopů. Některé srovnávače cen jsou i zdarma. V případě Heureka.cz je cena za proklik stanovena kategorií produktu. U Zboží.cz je cena za standardní proklik fixní bez ohledu na typ zboží, ale lze si předplatit i upřednostněný zápis.