Google Analytics Real Time - sledování návštěvníků v reálném čase

Google přišel s novinku - Google Analytics v reálném čase! Díky této novince není problém zjistit, kolik lidí máte zrovna na webu, kde sedí a co hledají. Ano - zní to jako sen! Ze svého účtu Google Analytics Real Time můžu sledovat jak si kdosi v okresu Jičín čte můj článek, na který se dostal z Google.cz, když zadal klíčové slovo "linkbuilding".

V současnosti je Google Analytics Real Time v betaverzi. Ostrá verze má přijít do 14 dnů. Betaverze je poznat. Místy se rozhraní nového Google Analytics zobrazuje "divně" ( Firefox 6.0.2 ). Na mém monitoru ( 1280px ) musím používat horizontální posuvník. To je nepříjemné, ale v betaverzi to lze zkousnout.

Všechny funkce původního Google Analytics jsou zachovány. Jen se změnila grafika, struktura a přibyly real time reporty. Změněná součásná strukturace menu napovídá, že Google mírně tlačí webmastery, aby začali ve větší míře používat konverzní cíle.

Jak si spustit Google Analytics Real Time ?

Jako vždy, když Google něco testuje, tak se můžete sami přihlásit, když chcete dělat pokusného králíčka. Pokud toužíte být králíčkem, tak podejte žádost o přihlášení do Google Analytics Real Time. Po odeslání kontaktních údajů vyčkejte na potvrzující email. Po obdržení emailu stačí potvrďit účast a v horním panelu vedle přihlašování zvolte: Nová verze. A máte Google Analytics Real Time. Přeju příjemnou zábavu :o)

Google Analytics Real Time

Screen sekce lokalita - aktuální čtenáři webu z ČR.
Google Analytics Real Time - lokalita

Na co nám může pomoci real time Analytics ?

Real Time Analytics nám umožní v reálném čase vidět co zrovna návštěvníky zajímá. Také známe zdroj návštěvnosti. Každý obchodník by si asi přál, kdyby mohl interaktivně reagovat na to co zákazník zrovna hledá. Zvyšuje se tak celková interaktivita všech webových prezentací. Můžeme přidávat obsah, odkazovat, umisťovat bannery, prostřídávat grafiku a přitom v reálném čase hned sledovat jakou má změna vliv na konverze. Google Analytics Real Time můžeme vnímat jako nástroj pro inteaktivní zvyšování konverzí. V budoucnu se zřejmě setkáme s dopňky webů, které umožní online chat s otázkami generovanými podle aktuálně nejhledanějších informací na webu.